Friday, December 5, 2008

Σε κενό νόμου τα Επαγγελματικά Λύκεια

Στην πρόσκληση που απηύθυνε στον επίτροπο Παιδείας κ. Figel να επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη για να παραστεί στην παρουσίαση έρευνας που διεξάγεται σε ευρωπαικό επίπεδο για την επαγγελματική εκπαίδευση εξαντλήθηκε η παρουσία του Ευ. Στυλιανίδη στο άτυπο συμβούλιο των υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Bordeaux της Γαλλίας.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, ο Έλληνας υπουργός Παιδείας παρουσίασε στους ομολόγους του "όλες τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει η Ελλάδα για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από τα νέα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας". Εκείνο που ξέχασε να αναφέρει είναι ότι σε λίγο ολοκληρώνεται το πρώτο τρίμηνο στα σχολεία και ακόμα δεν έχει προωθήσει τη νομοθετική ρύθμιση για το σύστημα πρόσβασης των αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Που, προσοχή, θα ισχύσει φέτος.
Σε προηγούμενη παρέμβασή του, ο υπουργός είχε δεσμευτεί ότι η ρύθμιση θα προωθηθεί άμεσα, τις επόμενες ημέρες. Ακόμη όμως δεν έχει εκδηλωθεί νομοθετική πρωτοβουλία παρ' ότι έχει εξαγγελθεί από τον Ιούνιο. Συμβαίνει μάλιστα το εξής ευτράπελο: Τα σχολεία λειτουργούν σαν να υπάρχει ο νόμος και οι μαθητές των ΕΠΑΛ έχουν διαχωριστεί σ' αυτούς που θα δώσουν με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και σ' αυτούς που θα προσπαθήσουν να περάσουν στα ΤΕΙ με ειδικές εξετάσεις. Και προετοιμάζονται τα παιδιά χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς θα ισχύσει.
Στα τμήματα των πανελλαδικών, πάντως, φοιτούν ελάχιστοι. Οι περισσότεροι μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν εγγραφεί στα τμήματα που προετοιμάζουν για τις ειδικές εξετάσεις στα ΤΕΙ. Τουλάχιστον, εκεί μπορούν να ψυχανεμιστούν ότι πάνω κάτω θα ισχύσει το καταργηθέν σύστημα. Αν είναι όμως να συμβεί αυτό, γιατί δεν φέρνει τη ρύθμιση στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας να λήξει αυτή η εκκρεμότητα;
Τελικά αυτός ο υπουργός μόνο σε τρία θέματα μπορεί να περηφανεύεται για την ταχύτητά του. Στην καρατόμηση του βιβλίου της Ιστορίας. Στην αναδίπλωση με τα Θρησκευτικά. Και τέλος με τα κολέγια που ούτε καν ως θέμα συζήτησης δεν το έθεσε στο άτυπο συμβούλιο υπουργών παρ' ότι του ζητείται από το σύνολο των Συγκλήτων των πανεπιστημίων της χώρας.

Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ

1 comment:

Unknown said...

Διεκδικούμε:
 Προστασία του εισοδήματος και αναβάθμιση των αποδοχών μας
με ουσιαστικές αυξήσεις
 Νέο ενιαίο μισθολόγιο
 Δίκαιο φορολογικό σύστημα
 Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια.
 Υπολογισμό της σύνταξης στο 80% των εν ενεργεία αποδοχών με
βάση το μισθό εξόδου
 Κατάργηση της διάταξης που δεν επιτρέπει την συνταξιοδότηση
των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
 Πραγματικές συλλογικές διαπραγματεύσεις εφ΄ όλης της ύλης
 Άμεση και αναδρομική καταβολή των 176 € από το 2002, χωρίς
αναμονή των δικαστικών αποφάσεων
 Άμεση καταβολή του επιδόματος πανελληνίων εξετάσεων 1500€
 Αναπροσαρμογή της ωριαίας αντιμισθίας των διδακτικών
υπερωριών στα 25 € .
8
 Στα ΕΠΑΛ να συμπεριληφθούν όλες οι ειδικότητες οι οποίες
έχουν αντίστοιχα τμήματα φοίτησης στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση.
 Να επιτραπεί η εγγραφή απόφοιτων ΓΕΛ στη Β΄τάξη των
ΕΠΑΛ.
 Η διδασκαλία όλων των εργαστηριακών μαθημάτων σε τμήμα
με αριθμό μαθητών μέχρι 10 να γίνεται από ένα εκπαιδευτικό και
άνω των 10 από δύο εκπαιδευτικούς
 Μείωση του ωραρίου διδασκαλίας υπευθύνων εργαστηρίων ΣΕΚ
και ΣΕ κατά 3 ώρες από το υποχρεωτικό τους ωράριο
διδασκαλίας όπως ισχύει για τους υπευθύνους ΣΕΦΕ και
ΣΕΠΕΗΥ.
 Μείωση του ωραρίου των υποδιευθυντών και των υπευθύνων
τομέων των ΣΕΚ & ΣΕ σε 10 ώρες την εβδομάδα.
 Μείωση του ωραρίου των Διευθυντών των ΣΕΚ ανάλογα με το
ωράριο των Διευθυντών των σχολικών μονάδων
 Επίλυση της ανισότητας μεταξύ εκπαιδευτικών με αναγνώριση
ως εντάξιμου χρόνου των ετών σπουδών σε όλους (χορήγηση 2
επιπλέον ΜΚ όπως στην περίπτωση των αποφοίτων της
ΑΣΕΤΕΜ).
 Προσμέτρηση όλης της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών από
την ημερομηνία απόκτησης του βασικού πτυχίου διορισμού τους
για τη μείωση του διδακτικού τους ωραρίου.
 Ρύθμιση των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών .
 Θεσμοθετημένη ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών σε
αντικείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με απαλλαγή από το
ωράριο διδασκαλίας.
 Να υλοποιηθεί η θεσμοθετημένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
του κλάδου ΤΕ01.
 Να γίνεται μετάταξη των συναδέλφων με απόκτηση πτυχίου
ανώτερου από του διορισμού τους.
Με αγώνες κατακτάμε τα δικαιώματά μας.